A Nagy Dekor Tapaszos Bringa Teszt


.. az egész ott kezdődött, hogy az elmúlt hetekben rengetegen érdeklődtetek a tapaszok állóképessége iránt, mert szívesen használnátok őket bicikli dekorálásra. Az ötlet nekünk is nagyon tetszik, főleg hogy végre igazán itt a tavasz és mi is sokat szoktunk bringázni, de őszintén szólva mi kicsit kételkedtünk benne, hogy a washi tapek bírják-e a kiképzést a szabad ég alatt is. Az elején nagyon óvatosak voltunk és nem javasoltuk a dolgot (bár mindig megemlítettük, hogy igazából mi sem teszteltük még a tapaszoknak ezen tulajdonságát), nem akartuk, hogy vevőink csalódjanak a termékeinkben és bennünk. De ahogy záporoztak az emailek arra gondoltunk, hogy miért ne, lehet, hogy mi tévedünk, próbáljuk ki, adjunk a tapaszoknak egy esélyt. :)

A tegnapot jelöltük ki a Nagy Bringa Teszt Napjának és már tervezgettem fejben, hogy hogyan is fogom véghez vinni a műveleteket verőfényes napsütésben. Mert nem csak egy szimpla kérdésetek volt (hogy mennyire vízállóak a tapaszok), hanem mindenféle egyéb is például, hogy mennyire bírja a sarat és a tisztogatást. Gondoltam rá hogy majd vizipisztollyal vagy egy vödör vízzel, esetleg slaggal fogom locsolni a bicajt, a sározáshoz pedig segítségül hívom a "világlegszebb kutyát", az óríás tappancsával végre garázdálkodhat..

De a tervezgetés még a végéhez sem ért mert délután a semmi közepéből ránkzúdult az eső.. Lett is nagy sietség, mert pont kapóra jött és nem akartam, hogy netán csak záporról lévén szó, túl hamar el is álljon. Szóval felkaptam pár coloring tape-t a kedvenceim közül és rohantam a bicajhoz. Sok időm nem maradt a dekoron gondolkodni, inkább a praktikusság ami most fontos volt. Bruno kutyám pedig végig ott sündörgött és segédkezett az egész folyamat alatt.


Választottam egyszínű és mintás tekercseket is, hogy egyből több félét tudjunk tesztelni. Ott van köztük a zöld-kék csíkos is, ami azért fontos, mert a beltereken, a falaknál például korábban nem teljesített olyan jól. Bár csodás a színe, elsősorban papíron volt tartós. Kiváncsi voltam, hogy ilyen környezetben hogyan reagál majd.


Gyorsan betekertem a bicajom, hol egyszer - hol kétszer, függőlegesen és vízszintesen is. Bruno ellenőrizte, hogy minden megvan-e, majd kitoltam a zuhogó esőbe.


Láthatjátok, hogy nem csaltam, tényleg esett :) Aztán vártunk..




10perc után kiszaladtam az esőbe, hogy megnézzem, hogy hogy alakul a dolog. Egy tapasz már el is engedte magát (lásd 2. lila csík). Pedig azon a helyen duplán tekertem rá. Máshol viszont még tartott.

Az eső kb 30 perc után állt el.





Lássuk hát a teszt eredményét: 
(Nagyobb képekért, katt a fotókra!)
  • A függőleges tapasz egymagában nem igazán tartós megoldás, a szélei felpöndörödtek (lásd első kép, lent). Ha így ragasztnál akkor rakj több csíkot egymás mellé, hogy + erővel tarthassák egymást.

  • Az elején jól rányomkodott tapaszok a helyükön maradtak (egyszeri áttkerés esetén is).

  • A nyereg alatt voltak a leginkább védett helyen, de a ferde vázon is jól teljesítettek a tapaszok. Meglepő módon a kék-zöld csíkos is.

  • Nem volt igazán különbség az egyszínű és a mintás (vagyis enyhén átlátszó) tapaszok tapadása között.


  • A tisztogátást is jól bírták, persze azért óvatos voltam. Ha nem a tapasz széle felől törölgeted akkor nem pödrődik fel. 
  • (A sár és légellenállás tetsz azonban egyelőre még elmaradt.) 

  • Ami elengedte magát az már az elején (10 perc után megtette), pluszban csak 1 további helyen láttam ilyet (lásd vastag lila sáv). 
  • Aztán elkezdtem leszedegetni 1-1 csíkot. Különös: a ragasztó mintha teljesen eltűnt volna a tapasz felületéről, azonban sokkal nehezebben lehetett tépni őket.

  • Amit viszont nem próbáltam leszedni az szép lassan megszáradt és esze ágában sem volt elhagyni a bicaj vázat.


Addig gyömöszölgettem odabennt a leszedett tapasz csíkokat, míg egyszer csak feltűnt, hogy újra ragadósabbak. (Gondolom ahogy száradtak..)


Ma reggel is ránéztem még a fentmaradt tapaszokra és még mindig szépen őrzik a bicajom, mintha nem is lett volna a tegnapi eső.

Na de összefoglalva- dekor tapaszok biciklin: 
  • A washi tapek eredetileg mégis csak belterekre lettek kitalálva, de jól megállják a helyüket (mérsékelt) kinti körülmények között is. Egy esőt 90%osan kibírnak, legalább is a tesztünk szerint.
  • Ha jól megtisztított felületre ragasztod és gondosan lesimítod mindenhol, akkor hosszan gyönyörködhetsz majd bennük.
  • Tisztízáskor is óvatosan járj el, ne a tapasz szélének irányába, hanem inkább a ragasztás irányába törlöd át a csíkokat. 
  • A dekor tapasz vs. bicikli verseny nyertese nálunk a tapasz lett.

A hétvégén ide [Critical Mass Sopron] jön majd velem a bicajon fent maradt tapasz dekor, meglátjuk hogy bírják a valódi tekerést, na meg a napsütést. :) 

(A teszt csupán egyetlen esős alkalom eredménye, túlzott hosszútávú következtetést nem tudunk levonni belőle. Viszont próba szerencse ;)


Frissítés: április 29.

Ìgértem, hogy megírom a tapaszok sorsát pár nappal az eső után. A csíkok köszönik szépen még mindig nagyon jól vannak; fent a bicajon. :) Kicsit sem engedtek el és még mindig nagyon mutatósak. Azóta már a fent említett soproni eseményt és Rustot is megjárták, napsütésben, szélben is bírták.. 
A teszt tehát számukra mindenképpen: POZITíV :)




0 megjegyzés:

 

Newsletter Signup

Follow US

Follow on Bloglovin

About

A coloring bubbles és a coloring tape hivatalos Blogja. Minden jog fenttartva.